ВКЛ / ВЫКЛ: ИЗОБРАЖЕНИЯ: ШРИФТ: A A A ФОН: Ц Ц Ц Ц
Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Алтынсарин ауданы білім бөлімінің Ыбырай Алтынсарин атындағы Обаған жалпы білім беретін мектебі» КММ
КГУ «Убаганская общеобразовательная школа имени Ибрая Алтынсарина отдела образования Алтынсаринского района» Управления образования акимата Костанайской области
Обаған ауылы, Пришкольная көшесі 1А
8 (71445) 3-41-26
ubagan@altynsarinroo.edu.kz@mail.ru

Қостанай облысы әкімдігі білім басқармасының «Алтынсарин ауданы білім бөлімінің Ыбырай Алтынсарин атындағы Обаған жалпы білім беретін мектебі» КММ
КГУ «Убаганская общеобразовательная школа имени Ибрая Алтынсарина отдела образования Алтынсаринского района» Управления образования акимата Костанайской области

МЕНЮ

«Ы.Алтынсарин атындағы Обаған жалпы білім беретін мектебі» КММ 16.02.2023 жылы жалпы ата-аналар жиналысы болып өтті.

Күн тәртібі:

Жиналыс аясында 2 блокты (теориялық және практикалық) қарастыру қажет.

Кәмелетке толмағандардың суицидтік мінез-құлқының алдын алу:

  1. теориялық (10 мин):

- суицидтік мінез-құлықтың алдын алу мәселелерінде ата-аналар қоғамының психологиялық сауаттылық деңгейін арттыруға ықпал ету;

- кәмелетке толмағандардың суицидтік мінез-құлқының себептері мен алғышарттарымен танысу;

- аутодеструктивті мінез-құлық механизмдерін және «ерекше назар» тобындағы кәмелетке толмағандармен психокоррекциялық жұмыс кезеңдерін ашу. 

  1. практикалық (10 мин):

- бейнероликтерді қарау, талқылау, кері байланыс.

Жауапты: мектеп психологі Кубенова Ж.Б.

Кәмелетке толмағандарға қатысты тұрмыстық зорлық-зомбылықтың алдын алу:

  1. теориялық (10 мин):

- балаларға қатысты отбасылық-тұрмыстық зорлық-зомбылық белгілері: тану және шаралар қолдану;

- отбасындағы тұрмыстық зорлық-зомбылықтың алдын алу мәселелерінде психологиялық көмек көрсету;

- тұрмыстық зорлық-зомбылыққа қатысты ұйымдастырушылық-басқарушылық және ақпараттық-ағартушылық шаралардың схемасын құру.

  1. практикалық (10 мин):

- бейнероликтерді қарау, талқылау, кері байланыс.

Жауапты: әлеуметтік педагог: Абикенова Г.А., Курмангалиева Д.У.

         

 

 

«Үндестік» жобасы аясында отбасы мен мектептің ынтымақтастығы өте маңызды. Бала үшін ең қауіпсіз жер - оның үйі, отбасы болып қабылданған. Шынында да, дәл осы жерде, баланың жанында оны жақсы көруге және қорғауға, оған қамқорлық жасауға шақырылған адамдар бар сияқты. Алайда, соңғы кездері ата-аналардың және басқа да отбасы мүшелерінің балаларына қатал қарау, қоғамдағы қорлау жағдайлары туралы жиі естуге тура келеді. Балаларға қатысты зорлық-зомбылық мәселесі бүкіл әлемде өткір болып табылады-сонымен бірге көлеңкеде қалады, өйткені бұл туралы көпшілік алдында және ашық айтуға дайын адамдар аз.

«Бірыңғай облыстық  жалпы мектептік

ата-аналар жиналысы» (ата-аналармен жұмыс   үшін)

 әдістемелік материалдар

Отбасында екі әлем жоқ – ересектер мен балалар, бір әлем бар отбасы. Бұл байланыстың кез-келген бұзылуы ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынастың бұзылуына әкеледі. Бала мен ата-ана қарым-қатынасы жүйесіндегі бұзушылықтар баланың дамуы мен әлеуметтену проблемаларының басты себебі болып табылады.

Қазіргі зерттеулерде отбасылық фактордың баланың даму ерекшеліктеріне тікелей тәуелділігі анықталды. Ата-ананың психологиялық сауаттылығы көбінесе баланың жетістігі мен отбасындағы қарым-қатынастың үйлесімділігінің кепілі болып табылады. Сонымен қатар, ата – аналардың баламен қарым-қатынас жасау технологиялары мен әдістерін білмеуі көбінесе балалардың күрделі қиындықтарына әкеледі-олар мазасыз, агрессивті болады, ата-аналарына мойынсұнбайды, олармен қақтығыса бастайды, кейде тіпті үйден кетеді. Бұл әсіресе жасөспірімдерде жиі кездеседі.

Қазіргі уақытта балалар мен жасөспірімдер арасында аутодеструктивті мінез-құлық проблемасы өте өткір. Талдау өз өзіне қол жұмсау қаупі жанжалды жағдайлар көрсеткендей, жасөспірім үшін олар құралатын шамалы пікірінше, ересектер, кикілжіңнің. Алайда, бағалаудағы максимализм, олардың іс-әрекеттерінің шынайы салдарын болжай алмау және қазіргі жағдайдың нәтижелерін болжай алмау, балалық шаққа тән өмірлік тәжірибенің болмауы және үмітсіздік, жанжалдың шешілмеуі сезімін тудырады, үмітсіздік пен жалғыздық сезімін тудырады. Мұның бәрі жасөспірім үшін кішігірім жанжалды жағдайды суицидке айналдырады, оны кейде ата-аналар бағаламайды.

 

Отбасында суицидтік жағдай қалай туындауы мүмкін?

Әлеуметтік-психологиялық дағдарыстардың тәжірибесі жасөспірімнің отбасылық қарым-қатынас құрылымында өзіне маңызды позицияны жоғалтуымен байланысты.

Егер отбасылық қарым-қатынас жасөспірім үшін өте маңызды болса (оның құндылықтар жүйесінде), онда ол өзінің беделі жоғары екенін жақсы көруге, түсінуге, оған сенуге тырысады.

Егер отбасы құнды болмаса, ол белсенді қарым-қатынастан аулақ болады және өз автономиясын қорғауды қалайды, сондықтан ол өмір сүруге кедергі жасамайды, жалғыздыққа ұмтылады.

Баланың отбасындағы жағдайы бірнеше рет өзгереді. Себептер арасында: отбасы мүшелерінің туылуы немесе қайтыс болуы, неке қию, отбасының экономикалық мәртебесінің өзгеруі, басқа қалаға көшу, ауру және т.б. мысалы, балалар ата-аналардың үміттерін ақтамайды, нәтижесінде өзара тітіркену, эмоционалдық суықтылық, психологиялық шиеленіс пайда болады. Позицияның өзгеруі жасөспірімде осы қатынастарға наразылық тудыруы немесе осындай позициямен татуласуы мүмкін. Қарым-қатынастағы жаңа ұстанымнан бас тарту жасөспірімде терең ішкі жанжал, жоғалту сезімі, жалғыздық, өмірдің мағынасын жоғалтуға әкеледі.

Суицидтік мінез-құлық отбасылық ортаға қысым жасау және жоғалған позицияны, туыстарының көзқарасын қайтару үшін манипуляцияның төтенше құралы болып табылады. Басқа жағдайларда, жасөспірім қарым-қатынастағы бұрынғы позицияның қайтымсыздығын білсе және сонымен бірге өмірді жалғастыруға күш сезінбесе, шынайы суицид мүмкін.

 

  • Ата-аналар есте сақтау керек:

 егер жанжал қазірдің өзінде өршіп кетсе, сіз тоқтап, өз кінәсіздігіңізді біліп, үндемеуіңіз керек. Әсер ету жағдайында жасөспірім өте импульсивті және агрессивті. Қолыңызға түскен кез — келген өткір зат, алғашқы медициналық көмек қорабындағы дәрі, пәтеріңіздегі терезе-бәрі шынымен қауіпті, оның өміріне қауіп төндіреді.

Ересектерге деген барлық ұмтылыстарына қарамастан, жасөспірімдер бұл үшін әлі жетілмеген және ересектердің басшылығына мұқтаж. Жасөспірімде қолдау мен бақылаудың тепе-теңдігі мәселесі ерекше өткір. Көбінесе жасөспірімдер ересектердің бақылауы мен басшылығына қарсы белсенді түрде көтеріліп, тәуелсіздік құқығын қорғайды. Бірақ жасөспірім - бұл балалар ата-ана бақылауынсыз толықтай жасай алатын уақыт емес, тек осы бақылаудың арақатынасын өзгерту керек. Айтпақшы, балалардың өздері қақтығыс кезінде не айтса да, ересектердің көмегіне мұқтаж. Олар өз өміріне назар аудармауды немқұрайлылық пен немқұрайдылықтың көрінісі деп санайды. Сондықтан біз, ересектер, жасөспірімдерге ішкі қақтығыстарды жеңуге көмектесуіміз өте маңызды. Бізге шыдамдылық пен мінез-құлықтың икемділігі қажет.

 

Бақылау мен дербес тепе-теңдігін қалай іздеуге болады?

 Бала жасөспірімге жеткенде, оған қойылатын барлық талаптарды үш шартты топқа бөлуге болады. Бірінші топқа орындалуы талқыланбаған талаптар кіреді (үйге белгілі бір уақытқа оралу, кідірген кезде қоңырау шалу). Екінші топқа талаптар, ата-аналар ретінде жасөспіріммен талқылауға дайын нұсқалар кіреді (компьютерде қанша уақыт өткізу керек, бос уақытты қалай жоспарлау керек). Үшінші топқа баланың өзі шешетін нәрсе кіреді, бірақ сіз қажет болған жағдайда (кіммен дос болу керек, қандай үйірмелерге бару керек) оған қолдау немесе кеңес беруге дайынсыз. Бұл талаптар топтары баламен талқылануы керек. Бірте-бірте кейбір талаптар бір топтан екінші топқа ауысуы мүмкін: айталық, сіздің балаңыз сабақты өз бетінше жоспарлай алатындығына сенімді болған кезде, бақылауды оған беруге болады.

Әр жас кезеңі адам үшін маңызды. Бірақ психологтар жасөспірімнің жеке тұлға ретінде қалыптасуы үшін ерекше екендігі туралы бірауыздан айтады. Адамның болашақ тағдыры көбінесе жасөспірімнің осы кезеңді қалай жеңетініне байланысты болады. Сондықтан жасөспірімді қоршап тұрған ата-аналар мен ересектерге өте маңызды міндет жүктеледі. Жасөспірімдер агрессивтілік, жанжал, негативизм, ашуланшақтық, оқшаулау, ересектерден бөліну сияқты көріністермен сипатталады. Бірақ мұның бәрі уақытша, егер біз ересектер дұрыс әрекет етсе, жасөспіріммен дұрыс қарым – қатынас орнатсақ, қиындықтарды жеңуге көмектесеміз.

Сіз қандай ата-анасыз?» экпресс тест өтіңіз:

  • Сіз баланы күн сайын сүйесіз бе, жылы сөздер айтасыз ба немесе онымен әзілдесесіз бе?
  • Сіз онымен әр кеш сайын сөйлесіп, оның күнін талқылайсыз ба?
  • Аптасына бір рет онымен бос уақытты өткізіңіз (кино, туыстарға бару, таза ауада серуендеу және т. б.)?
  • Сіз онымен туындаған отбасылық мәселелерді, жағдайларды, жоспарларды талқылайсыз ба?
  • Сіз оның достарының атын білесіз бе?
  • Сіз балаңыздың не істегенді ұнататынын білесіз бе?
  • Сіз оның сүйіспеншілігінен, жанашырлығынан хабардарсыз ба?
  • Сіз оның жаулары, жаман құмарлары туралы білесіз бе?
  • Мектепте оның сүйікті пәні қандай екенін білесіз бе?
  • Оның мектепте сүйікті мұғалімі кім екенін білесіз бе?
  • Сіз оның мектептегі ең ұнатпайтын мұғалімі қандай екенін білесіз бе?
  • Сіз алдымен татуласуға, сөйлесуге барасыз ба?

Егер сіз барлық сұрақтарға «ИӘ» деп жауап берсеңіз, онда Сіз дұрыс ата-ана жолындасыз, жағдайды бақылауда ұстайсыз және қиын уақытта балаңызға көмекке келе аласыз.

Егер сізде «ЖОҚ» болса, онда Сіз дереу өзгеруіңіз керек, балаңызды апатқа ұшырамай тұрғанда тыңдаңыз!

 

Балалардың аутодеструктивті мінез-құлқына жол бермеу үшін ата-аналар не істей алады:

  • Балаңызбен байланыста болыңыз.

Бұл жаста ата-анадан бөліну қажеттілігінің артуына қарамастан жасөспіріммен үнемі қарым-қатынас жасау маңызды.

Бұл үшін:

Балаңызбен оның өмірі туралы сұраңыз және сөйлесіңіз, оған маңызды және мағыналы болып көрінетін нәрсені құрметтеңіз. Ең бастысы – «Мен жай ата – ана емеспін, Мен сенің досыңмын» деген ойға баса назар аудару.

Жұмыстан кейін үйге келгенде, бала бірдеңе дұрыс жасамаған болса да, шағымдармен сөйлесуді бастамаңыз. Оған қызығушылық танытыңыз, күнделікті істерін талқылаңыз, сұрақтар қойыңыз. Табалдырықтан жасалған ескерту және мүдделі қарым-қатынас контекстінде жасалған ескерту басқаша болады!

  • Есіңізде болсын, жасөспірімдер үшін авторитарлық тәрбие стилі тиімсіз және тіпті қауіпті. Шамадан тыс тыйымдар, бостандық пен жазаны шектеу жасөспірімде агрессияны немесе авто-агрессияны тудыруы мүмкін (яғни, өзіне бағытталған агрессия). Жеткіншек жаста қолайлы нысаны тәрбиелеу қорытынды болып табылады деуге болады. Егер тыйым салу қажет болса, тыйым салудың орындылығын түсіндіруге уақыт бөліңіз. Егер бала наразылық білдіруді жалғастыра берсе, онда сізге және оған сәйкес шешім табуға тырысыңыз.
  • Өмірдегі және болашақтағы перспективалар туралы сөйлесіңіз. Жасөспірімдер әлі де болашақтың бейнесін қалыптастырады, олар өте алыс болашақты немесе қазіргі сәтті көреді. Балаңыздың не қалайтынын, оның мақсатына қалай жетуге болатындығын біліп алыңыз, оған нақты (және нақты) іс-қимыл жоспарын құруға көмектесіңіз.
  • Баламен маңызды тақырыптар туралы сөйлесіңіз: өмір деген не? Өмірдің мәні неде? Достық, махаббат, өлім, сатқындық деген не? Бұл тақырыптар жасөспірімдерді қатты алаңдатады, олар өмірде құнды және маңызды екенін Растауды іздейді. Өмірде сіз үшін құнды нәрсе туралы сөйлесіңіз. Өз тәжірибеңізбен, өз ойларыңызбен бөлісуден қорықпаңыз. «Дәріс оқудан» және ата-аналық монологтардан гөрі, дұрыс және дұрыс емес нәрсе туралы шынайы әңгіме әрқашан жақсы. Егер сіз жасөспіріммен қиын тақырыптар туралы сөйлесуден аулақ болсаңыз, ол әлі де жауап іздеуді жалғастырады (мысалы, Интернетте), онда ақпарат сенімсіз ғана емес, сонымен бірге қауіпті болуы мүмкін.
  • Баланың түсінуі үшін бәрін жасаңыз: өмірдің өзі өмір сүруге тұрарлық құндылық. Егер әлеуметтік табыстың, жақсы бағалаудың, мансаптың құндылығы басым болса, онда өмірдің мәні, осы нәрселерге қарамастан, соншалықты айқын болмайды. Баланы өмірдегі қарапайым және қол жетімді нәрселерден ләззат алуға үйрету керек: табиғат, адамдармен қарым-қатынас, әлемді білу, қозғалыс. Өмірге деген сүйіспеншілікті тәрбиелеудің ең жақсы тәсілі-бұл біздің жеке мысалымыз. Сіздің позитивті көзқарасыңыз міндетті түрде балаға беріледі және оған сөзсіз қиындықтарды жеңуге көмектеседі.
  • Балаға жеңіліс тәжірибесі де, жетістікке жету тәжірибесі де маңызды екенін айтыңыз. Белгілі бір қиындықтарды қалай жеңуге тура келгені туралы жиі айтыңыз. Сындарлы тәжірибелі сәтсіздік тәжірибесі адамды өзіне сенімді және тұрақты етеді. Және керісінше: кейде табысқа жету әдеті адамның еріксіз сәтсіздіктерді бастан кешіруіне әкеледі.
  • Сүйіспеншілік пен қамқорлық көрсетіңіз, баланың сыртқы дөрекілігінің артында не тұрғанын анықтаңыз. Жасөспірім сізге оған мүлдем қажет емес деп ойлайды, ол оған қамқорлық пен нәзіктік көріністерін құнсыздандыруы мүмкін. Дегенмен, ол сіздің сүйіспеншілігіңіз, назарыңыз, қамқорлығыңыз үшін өте маңызды. Тек осы жасқа қолайлы көріністерді таңдау керек
  • Баланың бостандығы мен еркіндігінің арасындағы тепе-теңдікті табыңыз. Қазіргі ата-аналар балаларына өмірі мен денсаулығы үшін жауапкершілікті бере отырып, ертерек және тезірек «еркіндікке» тырысады. Бұл процесс бір уақытта және өткір болмауы керек. Ұсына отырып, еркін, маңызды түсіну жасөспірім әлі біледі, онымен басқаруға және бұл бостандығы қарастырылуы мүмкін ретінде вседозволенность. Ата-ана балаға өзіне өзі қарауды және әлі де көмек пен басшылықты қажет ететін жағдайларды тануы керек.
  • Балаларды отбасылық жанжалдарды шешуге араласпаңыз. Жас, жаралы жанды жағымсыз қарғыс пен қорлаудан сақтаңыз.
  • Балаға отбасылық бюджет қаражатын бөлуге қатысуға мүмкіндік беріңіз. Оның ұстанымына құрметпен қараңыз.
  • Балаға әртүрлі мәселелерді шешуге көмектесіңіз: қызығушылықтар бойынша сабақты таңдауға көмектесіңіз, журналдарды, газеттерден мақалаларды оқып, талқылаңыз, онымен бірге жаяу, шаңғымен жүріңіз, саяжайға, демалысқа барыңыз.
  • Доверяйте ребенку, прощайте случайные шалости, будьте честными в требованиях, последовательными.
  • Балаға сеніңіз, кездейсоқ әзілдермен кешіріңіз, талаптарға адал, дәйекті болыңыз.
  • Егер сіз қандай да бір себептермен баламен байланыста бола алмағаныңызды түсінсеңіз, маманға уақытында хабарласыңыз. Психологпен жеке немесе отбасылық жұмыста сіз баламен қарым-қатынаста жылулық, сенім мен тыныштықты қалпына келтіруге көмектесетін қажетті дағдыларды игересіз.

 

Тұрмыстық зорлық-зомбылықтың алдын

алу бойынша ата-аналарға кеңестер

  1. Баланы тәрбиелеуде махаббат қана емес, сонымен бірге белгілі бір білім қажет. Ата-аналар балаларының өмірі мен тәрбиесінде басты рөл атқарады, сондықтан оларға үлкен жауапкершілік жүктеледі. Ересектердің міндеті-балаларға өмірге бейімделуге көмектесу, оларды басқа адамдармен қарым-қатынаста өз құқықтарын реттей отырып, қоғамда өмір сүруге үйрету.

2.Жақсылықты көруге тырысыңыз. Теріс нәрсеге (жұмыстағы проблемалар, стресс) назар аударған кезде бақылау өте оңай. Бұл күнделікті өмірде көптеген жағымды сәттерді байқамай, тек жаман нәрселерді көре бастайтын жағдайлар.

  1. Өз балаңызға үлгі болыңыздар, Ақпараттың көп бөлігін балалар ерте жастан байқау арқылы қабылдайды. Байқау үшін ең көп таралған объект, әрине, ата-аналар.
  2. Балаларды құрметтеңіз. Ересектер бір жақты процесс ретінде құрметтеуге үйренеді. Балаларға үлкендерді құрметтеу керек деп жиі айтылады. Үлкендер де балаларды құрметтеуі керек деп жиі айтамыз ба? Сонымен бірге, бұл баламен сенімді қарым-қатынас орнатудың өте қажет шарты.
  3. Ата-ана ережелерінде және балаға қойылатын талаптарда тұрақты болыңыз. Балалар тұрақты және өзгермейтін нәрсе бар екенін білуі керек (отбасылық дәстүрлер, сіздің балаңызды сөзсіз қабылдау).
  4. Балаларды тыңдап, олардың пікірлерін ескеруді үйреніңіз. Кейде ата-аналар балалары үшін не қалайтынына соншалықты назар аударатыны соншалық, балалардан өздері не қалайтынын сұрауды ұмытып кетеді. Аналар мен әкелер балалары үшін бәрін жиі шешетіні соншалық, олардың даралығын басып тастайды.
  5. Шектерді орнатыңыз. Егер балалар қандай-да бір шектеулерге ұшырамаса, олар өздерінің қабілеттерінің, қауіпсіздігінің, төзімділігі мен ережелерінің шегін үнемі тексеріп отырады. Нәтижесінде, мұның бәрі олардың ата-аналарына үлкен алаңдаушылық пен толқуды тудырады. Олар көбінесе балалар үшін ата-ана ережелері мен шектеулерін орнатудың маңыздылығын төмендетеді. Бұл шектеулердің болмауы балаларды көптеген асығыс және қауіпті әрекеттерге итермелейді және қақтығыстарға әкеледі. Уақытты бөліп, тыйымның орындылығын түсіндіріңіз! Егер бала наразылық білдіре берсе, онда сізге де, сізге де сәйкес келетін шешім табуға бірге жұмыс істеуге тырысыңыз.
  6. Кешіруді үйреніңіз. Ұрыстар ең аз себептермен туындауы мүмкін. Зарядты лақтырғаннан кейін оны қайтарып алу өте қиын. Кішкентай жанжал үлкен қақтығысқа ұласуы мүмкін. Егер сіз өз қателіктеріңізді мойындайтын болсаңыз, балаңыздан кешірім сұрай аласыз, егер сіз қателескен болсаңыз, бұл көптеген проблемалар пайда болғанға дейін алдын алады.
  7. Сүйіспеншілігіңізді көрсетіңіз. Балалардың айналасындағы өмір үнемі өзгеріп отырады, сондықтан олар үшін ата-аналарының оларға деген сүйіспеншілігі өзгеріссіз екенін білу өте маңызды. Сенім қауіпсіздік сезімінен туындайды, сондықтан сүйіспеншілігіңізді үнемі көрсетіңіз. Сіз өзіңіздің сүйіспеншілігіңізді көрсету арқылы сіз балаларға әрқашан оларды қолдайтындығыңызды және оларды аяйтындығыңызды білдіресіз. Бұл балалық шақты бақытты әрі қуанышты етеді.

Шыдамды  болыңыз. Егер бала дұрыс емес болса, оған сөгіс пен жазадан гөрі көбірек көмек қажет. Ата-аналар балаларына және олардың іс-әрекеттеріне шыдамдылық танытқанда, осылайша олар балалар еркін және бақытты дамитын сенімділік пен қауіпсіздік атмосферасын қалыптастырады. Шыдамды болуды үйреніңіз, оны әдетке айналдырыңыз.

  1. Абай болыңыз және мұқият болыңыз. Балаларды тәрбиелеуде олардың сезімдері мен тәжірибелері туралы білу, осы ақпаратты пайдалану өте маңызды. Егер сіз балаларыңыздың физиологиялық және эмоционалды қажеттіліктерін ескеретін болсаңыз, көптеген проблемаларды болдырмауға болады.
  2. Есіңізде болсын, балалар мен жасөспірімдер үшін авторитарлық тәрбие стилі тиімсіз және тіпті қауіпті. Шамадан тыс тыйымдар, бостандық пен жазаны шектеу жасөспірімде агрессияны немесе авто-агрессияны тудыруы мүмкін (яғни, өзіне бағытталған агрессия).
  3. Балаңызға сеніңіз, кездейсоқ әзілдер кешіріңіз, талаптарда әділ және дәйекті болыңыз, ашуланбаңыз. Балаңызға жағдайды талдауға және ұқсас жағдайларда жанжалсыз мінез-құлқын қалыптастыруға көмектесіңіз.
© 2024. Все права защищены.